tisdag 11 november 2008

Lärande i Underhållning?

Ännu ett karismatiskt och insiktsfullt inlägg i min eminent blogg?!

Inte då!
Vad tror du om mig egentligen? =P

Men ett halvdant småsnyggt och lättare genomtänkt kan du få serverat rätt i nyllet!

Så, nu har vi en uppgift att ta ett spel som har ett underhållnings syfte *hostFallout3™host* och försöka hitta någon form utav inlärnings-aspekt i spelet.
Min första tanke var ju då att ta den enkla vägen ut å ta ett galet bra spel som jag är besatt av just nu *hostköpFallout3™host*, men jag ändrade mig senare och tänkte att det skulle vara alldeles för enkel utväg att skriva ett kort inlägg om hur man kan lära sig att inte kärnbomba andra eftersom att det tas upp ganska så fint vad som mycket möjligt kan bli utgången av nämnda kärnvapenbliztkrieg! *hostKÖPFALLOUT3™ÄNDÅhost*

Så jag tar en gammal god klassiker istället:
Baldur's Gate™ av BioWare™! =D

Vad kan man då lära sig av Baldur's Gate™ av BioWare™?
Jo, det ska jag berätta för dig lille vän!
Baldur's Gate™ skapat av BioWare™ innehåller ett ganska så klassiskt engelskt språk av snygg brittisk stil.
Och Baldur's Gate™ av BioWare™ är det spel som lärde mig engelska(Författaren funderar över att trademarka "Engelska").
Spelet släpptes 1998 och 1999 så hade jag det i mina unga(då var författaren enbart 11 år), svettiga nävar.
Innan Baldur's Gate™ av BioWare™ så kunde jag enbart väldigt, väldigt, ack så väldigt dålig engelska, men efter att ha spenderat en hel sommar med detta kulinariska mästervärk till spel så hade min engelska förbättrats markant och jag hade t.o.m. en väldigt högfärdig brittisk accent vid enbart 13 års ålder(ja det tog ju ett tag innan det fastnade).
Så jag skulle säga att Baldur's Gate™ av BioWare™ är ett väldigt bra läromedel för unga att lära sig engelska med.

So...Asp Away!

*hostKÖPFALLOUT3™host*


Game of the day: Fallout 3(Lv.8 och übergod)
Sound of the day: "Så...en Rostbiff, Parmesan-Oregano Sub, det blir..." (Subway
sind Wonderbar!)
Event of the day: Blir nog Talang efter skolan =D
Youtubevideo of the day:

Inga kommentarer: