tisdag 2 december 2008

Reklam för Folket!

Ja, så var det dags igen för ännu ett världsomkastande inlägg i denna min dagbok, min utpost till omvärlden.

Och denna gång så kommer det handla om inget mindre än...
ja just det...reklamspel!

Det är nu Tisdag eftermiddag,
i morgon så skall denna uppgift vara färdig.
Det sorgliga är att jag inte förränn för bara 10 minuter sedan hittade spelet jag nu skall förmedla till er kära läsare.

Innan så var jag inne på att antingen skriva om spelet till Amerikanska versionen av "The Grudge", ett spel som var så brutalt svårt att jag aldrig klarade det.
Sen så var jag inne på tanken att ta upp uppföljaren "The Grudge 2" (också den ack så patetiska Amerikanska versionen av det underbara Japanska originalet).
Men då det spelet var, till skillnad ifrån sin föregångare, så otroligt patetiskt lätt så ville jag inte sjunka så lågt att ja skrev om det.
Så då gjorde jag en panik sökning via Google på det första som dök upp i mitt huvud: Öl!
Mer specifikt: Carlsberg Öl!

Och jodå, på deras hemsida så fann jag detta Carlsberg spel.
Jag är inte mycket för fotboll...ehm...rättelse...jag avskyr fotboll...men det är irrelevant.
Så, till tonerna av Nightwish (Riktiga Nightwish! MED Tarja!) så skall jag nu skriva lite om detta spel.

Carlsberg fotbolls spel är ett ganska så stereotypt online fotbolls spel, d.v.s. du ska skjuta mål.
Detta åstadkommer du genom att välja åt vilket håll du ska sparka bollen, om den ska skruvas, hur hårt och du får även ta hänsyn till att det finns en rörlig målvakt, ibland motspelare som byggt upp en "mur".
(Jag är ganska säker på att "mur" är det korrekta uttrycket)
Även vind och tid spelar in.
Just själva märket Carlsberg ligger mest där som ett tema och har inte så mycket med själva systemet att göra.
Men sen, eftersom att Carlsberg vill gärna se sig som en "fotbolls-öl", en sport-dryck om uttrycket tillåts, så är det ganska självklart att Carlsberg skulle välja ett spel där du utför någon form utav fotbolls-relaterad gärning.
Och just målskytte och speciellt frisparkar är en ganska...hur kan man uttrycka sig...avgörande del i en fotbolls-match.
Då känns det självklart att de vill sätta spelaren i denna viktiga och avgörande roll i deras fiktiva fotbolls-match.
Då får spelaren en känsla av att göra något betydelsefullt och livsavgörande. (Beror ju lite på hur allvarligt man ser på fotboll)
Vilket inte riktigt fungerade på mig eftersom att jag ser fotboll som en mindre plåga i min närvaro.
Så för min del så har Carlsberg kastat bort pengar på ännu ett jäkligt tråkigt fotbolls-spel, vilka redans förpestar halva Internet.
Det som Carlsberg vill få fram med detta spel är just att bli ännu mer förknippade med fotboll, iallafall enligt min egna tolkning.



Quote of the day:
"And I find it kind of funny, I find it kind of sad.
The Dreams in which i'm dying are the best I've ever had."
-Mad World, Gary Jules-
(Orig. av Tears for Fears, men jag vill ha den bra versionen)

Game of the day: Fallout 3
(Lv.14 och übergod)
Sound of the day: "The Voice" av Celtic Woman

Event of the day: Skrev färdigt detta på rekordtid
Youtubevideo of the day:
Jag vet inte hur många som känner till Johan Lippowitz (David Armand), vilken blev känd för att mima till Natalie Imbruglia's "Torn", vilken jag tycker ni ska se på innan ni kollar på den här nedanför.
Och igår så hittade jag denna video:


Vilken känsla det måste vara för han!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur många baljor blev det för din del, Asp? Jag pytsade in 7 st=)